PlusDental blir DR SMILE

Från och med nu är DR SMILE också ansvarig för alla PlusDental-kunder. Har du frågor om vad detta innebär för dig som kund hos PlusDental? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna.
Desktop - Man and Woman - Brandan and Mia - Blue background - Camera
DS FAQ Desktop Gradient Background

Vanliga frågor

  • Naturligtvis kan du fortfarande få en refinement. Precis som vid den första behandlingen måste en 3D-scanning av dina tänder göras för att se om korrigeringen är möjlig. För att boka ett möte och för att få mer information, vänligen skriv ett e-postmeddelande med ämnet "PlusDental refinement" genom detta kontaktformulär.

  • På DR SMILE kallar vi behandlingarna IPR (istället för ASR) och Engager (istället för Attachments). Behandlingarna är dock exakt likadana. För att boka ett möte, vänligen skriv ett e-postmeddelande med ämnet "PlusDental IPR möte" och önskade datum och DR SMILE partnerpraktik till detta kontaktformulär.

  • DR SMILE ansvarar nu även för PlusDental-kunderna. Du hittar svar på de vanligaste frågorna i vårt hjälpcenter. Om du fortfarande har frågor kan du kontakta oss direkt via detta kontaktformulär.

  • DR SMILE ansvarar nu även för PlusDental-kunderna. Det är helt normalt att känna en tryckande smärta, särskilt när du sätter in nya tandskenor. Om smärtan kvarstår i flera dagar kan du använda vårt kontaktformulär.

  • PlusDental-appen upphörde den 21.12.2022. Detta innebär att onlinekontroller inte längre kan ske via appen och att inga påminnelser om byte av aligners kommer att skickas. Eftersom vi av dataskyddsskäl tyvärr inte får överföra uppgifter från PlusDental-kunder till DR SMILE-appen, håller vi process för onlinekontroller per epost: [email protected]

  • Ja! Så snart du bokar ett ASR-besök (på DR SMILE kallas det IPR) informeras personalen på mottagningen om den planerade behandlingen. Se till att du tar med dig din nuvarande och de följande aligner-stegen till ditt möte. Det är bara om du har med dig dina tandskenor på mottagningen som vi kan kontrollera att allt passar perfekt. Du kan boka din tid direkt via DR SMILE Support. Skriv till oss via kontaktformuläret med ämnet "PlusDental IPR-besök", dina önskade datum och vilken partnerpraktik som passar.

  • Alla PlusDental-prenumerationer har automatiskt sagts upp av PlusDental. Om du ännu inte har hört av PlusDental, vänligen kontakta oss via kontaktformuläret med ämnet "PlusDental prenumeration".

  • Ja, DR SMILE ger en garanti för alla PlusDentals fasta retainers. Om du har ett garantianspråk, skriv till oss via kontaktformuläret med rubriken "PlusDental garanti".

  • Ja, betalningen kommer att fortsätta som vanligt. Om du har ytterligare frågor om betalningen kan du kontakta din faktureringstjänstleverantör direkt och maila dem på [email protected]

  • Hela nätverket av DR SMILE-partnerpraktiker är nu tillgängligt för dig. Bland dem finns också några tidigare PlusDental-partnerpraktiker. Du kan kontrollera om din klinik är med här.

  • Behöver du beställa fler avtagbara retainers bör du kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig. Har du varit hos DR SMILE tidigare och scannat dina tänder kan du enkelt beställa hem dina avtagbara retainers via webshoppen. Har du inte scannat dina tänder hos DR SMILE tidigare ber vi dig att kontakta kundtjänst.

  • Fler frågor?

    DR SMILE kontakt

    Foto av en DR SMILE kundtjänstmedarbetare

    Kundtjänst