PlusDental blir DR SMILE

Från och med nu är DR SMILE också ansvarig för alla PlusDental-kunder. Har du frågor om vad detta innebär för dig som kund hos PlusDental? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna.
PlusDental x DR SMILE Announcement

Vanliga frågor

Har din fråga inte besvarats än? Du är alltid välkommen att kontakta oss.

Jag skulle vilja ha en refinement! Vem kan jag kontakta?arrow down

Naturligtvis kan du fortfarande få en refinement.
Precis som vid den första behandlingen måste en 3D-skanning av dina tänder göras för att se om korrigeringen är möjlig. Boka en tid här.

Jag behöver en tid för att få en reducering av approximal emalj (ASR) eller avlägsnande av attachments. Var kan jag boka detta? arrow down

På DR SMILE kallar vi behandlingarna IPR (istället för ASR) och Engager (istället för Attachments). Behandlingarna är dock exakt likadana.

För att boka ett möte, vänligen skriv ett e-postmeddelande med ämnet "PlusDental IPR möte" och önskade datum och DR SMILE partnerpraktik till detta kontaktformulär.

Vem kan jag kontakta i framtiden om jag har frågor eller problem?arrow down

DR SMILE ansvarar nu även för PlusDental-kunderna.
Du hittar svar på de vanligaste frågorna i vårt hjälpcenter.

Om du fortfarande har frågor kan du kontakta oss direkt via detta kontaktformulär.

Jag har ont. Vem kan jag vända mig till?arrow down

DR SMILE ansvarar nu även för PlusDental-kunderna.
Det är helt normalt att känna en tryckande smärta, särskilt när du sätter in nya tandskenor.
Om smärtan kvarstår i flera dagar kan du använda vårt kontaktformulär.

Jag har en PlusDental-kupong för retainer. Kan jag lösa in den på DR SMILE?arrow down

Det är möjligt.
Vi behöver dock en ny 3D-skanning från dig eftersom DR SMILE inte har tillgång till din PlusDental-skanning. Anmäl ditt intresse genom att fylla i DETTA formulär och nämna att : allt du behöver är retainers.

Retainer skenan kostar 990 kr per käke hos DR SMILE. Din kupong kan appliceras på köpet.

Kan jag fortsätta att använda PlusDental-appen för behandlingsstöd?arrow down

PlusDental-appen kommer att upphöra den 21.12.2022. Detta innebär att onlinekontroller inte längre kan ske via appen och att inga påminnelser om byte av aligners kommer att skickas.

Eftersom vi av dataskyddsskäl tyvärr inte får överföra uppgifter från PlusDental-kunder till DR SMILE-appen, håller vi för närvarande på att inrätta en process för onlinekontroller per epost.

Senast i början av februari kommer alla PlusDental-kunder att kunna skicka sin aktuella behandlingsstatus till DR SMILE-tandläkare och få feedback om hur behandlingen fortskrider.

Jag är på väg att få en ASR. Har DR SMILE alla mina uppgifter om denna behandling?arrow down

Ja!
Så snart du bokar ett ASR-besök (på DR SMILE kallas det IPR) informeras personalen på mottagningen om den planerade behandlingen. Se till att du tar med dig din nuvarande och de följande aligner-stegen till ditt möte. Det är bara om du har med dig dina tandskenor på mottagningen som vi kan kontrollera att allt passar perfekt.

Du kan boka din tid direkt via DR SMILE Support. Skriv till oss via kontaktformuläret med ämnet "PlusDental IPR-besök", dina önskade datum och vilken partnerpraktik som passar.

Jag har en PlusDental-prenumeration. Vad är nästa steg med den?arrow down

Alla PlusDental-prenumerationer har automatiskt sagts upp av PlusDental.
Om du ännu inte har hört av PlusDental, vänligen kontakta oss via kontaktformuläret med ämnet "PlusDental prenumeration".

PlusDental har lovat mig blekning. Hur får jag tag på detta?arrow down

Alla kunder som har blivit lovat ett blekningskit ska ha kontaktats via e-post och informerats om återbetalningen.

Om du inte har hört av PlusDental kan du skriva till oss via kontaktformuläret med ämnet "Bleknings kit"

Jag beställde en fast retainer från PlusDental och har redan betalat för den. Kommer jag nu att få den från DR SMILE?arrow down

Nej, alla beställningar av PlusDental fast retainer har avbrutits och återbetalats. Kunderna har informerats via e-post.
Om du inte har fått något e-postmeddelande från PlusDental kan du skriva till oss via kontaktformuläret med ämnet "PlusDental fast retainer".

Jag har en fast retainer från PlusDental. Den har 2 års garanti. Täcker DR SMILE detta?arrow down

Ja, DR SMILE ger en garanti för alla PlusDentals fasta retainers. Om du har ett garantianspråk, skriv till oss via kontaktformuläret med rubriken "PlusDental garanti".

Jag har gått med på att betala i flera omgångar. Måste jag fortsätta att betala mina avbetalningar?arrow down

Ja, betalningen kommer att fortsätta som vanligt. Om du har ytterligare frågor om betalningen kan du kontakta din faktureringstjänstleverantör direkt.

Finns PlusDental-partnerpraktikerna fortfarande där för mig?arrow down

Hela nätverket av DR SMILE-partnerpraktiker är nu tillgängligt för dig. Bland dem finns också några tidigare PlusDental-partnerpraktiker.
Du kan kontrollera om din klinik är med här.

Har du några andra frågor? Kontakta oss

Har du frågor om corona?

Vi fokuserar framförallt på din hälsa. Vi håller högsta standard för säkerhet och hygien, så att du kan känna dig trygg. Vår utbildade specialistpersonal kommer att ge dig omfattande information om våra åtgärder:

Ekomi gold
Återkoppling från våra kunder
review-stars
4.7 / 5
Se återkoppling
No Logo
Våra tandskenorarrow
Företagarrow
  • Om DR SMILE
  • Frågor och svar
  • FAQ
  • Webshop
  • [email protected]
  • För tandläkare och orthodontister
  • Digital Tandhälsa
  • Karriär
  • Studentrabatt
FÖLJ OSS
  • social icon
  • social icon
  • social icon

©2022 DR SMILE