PlusDental blir DR SMILE
Från och med nu är DR SMILE också ansvarig för alla PlusDental-kunder. Har du frågor om vad detta innebär för dig som kund hos PlusDental? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna.
Vanliga frågor
Har din fråga inte besvarats än? Du är alltid välkommen att kontakta oss.
Naturligtvis kan du fortfarande få en refinement.
Precis som vid den första behandlingen måste en 3D-skanning av dina tänder göras för att se om korrigeringen är möjlig. Boka en tid här.
På DR SMILE kallar vi behandlingarna IPR (istället för ASR) och Engager (istället för Attachments). Behandlingarna är dock exakt likadana.
För att boka ett möte, vänligen skriv ett e-postmeddelande med ämnet "PlusDental IPR möte" och önskade datum och DR SMILE partnerpraktik till detta kontaktformulär.
DR SMILE ansvarar nu även för PlusDental-kunderna.
Du hittar svar på de vanligaste frågorna i vårt hjälpcenter.
Om du fortfarande har frågor kan du kontakta oss direkt via detta kontaktformulär.
DR SMILE ansvarar nu även för PlusDental-kunderna.
Det är helt normalt att känna en tryckande smärta, särskilt när du sätter in nya tandskenor.
Om smärtan kvarstår i flera dagar kan du använda vårt kontaktformulär.
Det är möjligt.
Vi behöver dock en ny 3D-skanning från dig eftersom DR SMILE inte har tillgång till din PlusDental-skanning. Anmäl ditt intresse genom att fylla i DETTA formulär och nämna att : allt du behöver är retainers.
Retainer skenan kostar 990 kr per käke hos DR SMILE. Din kupong kan appliceras på köpet.
PlusDental-appen kommer att upphöra den 21.12.2022. Detta innebär att onlinekontroller inte längre kan ske via appen och att inga påminnelser om byte av aligners kommer att skickas.
Eftersom vi av dataskyddsskäl tyvärr inte får överföra uppgifter från PlusDental-kunder till DR SMILE-appen, håller vi för närvarande på att inrätta en process för onlinekontroller per epost.
Senast i början av februari kommer alla PlusDental-kunder att kunna skicka sin aktuella behandlingsstatus till DR SMILE-tandläkare och få feedback om hur behandlingen fortskrider.
Ja!
Så snart du bokar ett ASR-besök (på DR SMILE kallas det IPR) informeras personalen på mottagningen om den planerade behandlingen. Se till att du tar med dig din nuvarande och de följande aligner-stegen till ditt möte. Det är bara om du har med dig dina tandskenor på mottagningen som vi kan kontrollera att allt passar perfekt.
Du kan boka din tid direkt via DR SMILE Support. Skriv till oss via kontaktformuläret med ämnet "PlusDental IPR-besök", dina önskade datum och vilken partnerpraktik som passar.
Alla PlusDental-prenumerationer har automatiskt sagts upp av PlusDental.
Om du ännu inte har hört av PlusDental, vänligen kontakta oss via kontaktformuläret med ämnet "PlusDental prenumeration".
Alla kunder som har blivit lovat ett blekningskit ska ha kontaktats via e-post och informerats om återbetalningen.
Om du inte har hört av PlusDental kan du skriva till oss via kontaktformuläret med ämnet "Bleknings kit"
Nej, alla beställningar av PlusDental fast retainer har avbrutits och återbetalats. Kunderna har informerats via e-post.
Om du inte har fått något e-postmeddelande från PlusDental kan du skriva till oss via kontaktformuläret med ämnet "PlusDental fast retainer".
Ja, DR SMILE ger en garanti för alla PlusDentals fasta retainers. Om du har ett garantianspråk, skriv till oss via kontaktformuläret med rubriken "PlusDental garanti".
Ja, betalningen kommer att fortsätta som vanligt. Om du har ytterligare frågor om betalningen kan du kontakta din faktureringstjänstleverantör direkt.
Hela nätverket av DR SMILE-partnerpraktiker är nu tillgängligt för dig. Bland dem finns också några tidigare PlusDental-partnerpraktiker.
Du kan kontrollera om din klinik är med här.
